dieta atkinsa

Dieta i jej rodzaje

Dieta to nie tylko pozbycie się zbędnych kilogramów ale również odpowiedni sposób odżywiania i podstawa dobrego zdrowia zarówno psychicznego. I to jest sedno sprawy. Aby służyła naszemu zdrowiu, musi być odpowiednio zbilansowana, dostarczając wszystkich niezbędnych wartości odżywczych. Każda dieta powinna być indywidualnie dopasowana pod daną osobę. Należy mieć przede wszystkim na względzie wiek, stan zdrowia, rodzaj wykonywanej pracy. Jest wiele rodzajów diet między innymi przy cukrzycy, według grupy krwi, przy kamicy nerkowej. Jednak największą popularnością cieszy się dieta odchudzająca. Jedno jest pewne, zabierając się do zastosowania diety odchudzajmy się mądrze bez uszczerbku dla Naszego zdrowia. Każdy marzy o szczupłej sylwetce bez grama tłuszczu – zastosujmy dietę ale zróbmy to mądrze.

Dieta a aktywność fizyczna

Każda z diet jest tak skomponowana aby dzięki niej można było uzyskać jak najlepsze efekty : utrata zbędnych kilogramów czy też poprawa stanu Naszego zdrowia. Jednak obojętnie na jaką dietę się zdecydujemy, pamiętajmy aby dostarczała Nam wszystkie niezbędne składniki odżywcze, witaminy i mikroelementy. W przeciwnym przypadku bardziej może Nam zaszkodzić niż pomóc. Dla wielu z Nas właśnie dieta kojarzy się z drastycznym ograniczeniem spożywanych kalorii. Tak, ale tylko i wyłącznie w przypadku gdy jesteśmy pod stałą opieką dietetyka lub lekarza. Nie ma „ diety cud „, która sprawi, że w ciągu tygodnia stracimy pięć kilogramów bez negatywnego wpływu na Nasze zdrowie. Właściwa dieta jest bowiem nieodłącznym elementem przy wzmożonej aktywności fizycznej, zarówno u osób trenujących zawodowo jak również amatorów. Błędy dietetyczne rzutują bezpośrednio na stan Naszego zdrowia, co za tym idzie mięśni, ścięgien i stawów. Dlatego tak ważna jest dokładnie zbilansowana dieta zawierająca mikro i makro elementy, kwasy tłuszczowe oraz aminokwasy i węglowodany. Więc jakie korzyści wynikają z połączenia diety z aktywnością fizyczną? Spore, osoby dbające o zdrowy styl życia rzadziej chorują na depresje, mają wyższą samoocenę . Nawet nieregularna aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na poprawę naszego ogólnego samopoczucia, nastroju oraz jakości snu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *